Γερμανική χωματερή αυτοκινήτων τα Βαλκάνια

αυτοκινητα

Την ώρα που τα ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας αποβάλλονται σταδιακά από τους γερμανικούς δρόμους, σε ορισμένες βαλκανικές χώρες υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων οχημάτων παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.

Το περασμένο καλοκαίρι σερβικά μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει ότι πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την Γερμανία επρόκειτο να εισαχθούν προς πώληση στην Σερβία. Αυτό, όμως, δεν έχει συμβεί προς το παρόν. Στην περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, έχουν καταλήξει στην Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη. 

Ένα μεγάλο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων στην Ρουμανία σήμερα προέρχεται από την Γερμανία. Το 2017 ανήλθαν σε 300.000 Ι.Χ., εκ των οποίων το 70% με ντιζελοκινητήρες. Αρμόδιοι εκτιμούν ότι εάν απαγορευθούν στο εξής και τα πετρελαιοκίνητα κατηγορίας Euro 4 στην Γερμανία, αυτό θα έχει πιθανότατα συνέπειες στην ρουμανική αγορά, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα με την συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων ανέρχονται σε περίπου 30% του συνόλου στους ρουμανικούς δρόμους. Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι χώρες της ΕΕ όπως η Γερμανία, θα έπρεπε κανονικά να μεριμνούν ώστε τα απαγορευμένα στους δικούς τους δρόμους λόγω υψηλών ρύπων αυτοκίνητα να μην εξάγονται σε χώρες τις νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Αρνητική απέναντι στο ενδεχόμενο της μαζικής εξαγωγής οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που αποσύρονται από δρόμους ευρωπαϊκών κρατών όπως της Γερμανίας, φαίνεται ότι είναι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας. Ο Βούλγαρος υπουργός Περιβάλλοντος, Νένο Ντίμοφ, προτείνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εξάγονται στην Βουλγαρία και σε γειτονικές της χώρες τουλάχιστον να υφίστανται μετατροπές ώστε να είναι λιγότερο ρυπογόνα. Όπως τονίζει, η περιοχή των Βαλκανίων δεν επιτρέπεται να γίνει «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες.

Σημειώνεται ότι  το Dieselgate και  το ενδεχόμενο απαγόρευσης κυκλοφορίας παλαιότερης γενιάς ντιζελοκίνητων στο κέντρο μεγάλων γερμανικών πόλεων αποτρέπουν πλέον πολλούς αγοραστές από το να αγοράσουν αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ παρά την χαμηλότερη κατανάλωση και την χαμηλότερη τιμή του καυσίμου αυτού.